niedziela, 12 stycznia 2014

77. Sweter dla córeczki cz.3 ostatnia oraz podsumowanie roku 2013

Witajcie :)
Rok 2013 nie obfitował u mnie w dziewiarskie projekty. Mało się niestety działo w tym temacie na moim blogu i podsumowanie starego roku nie wypada zbyt imponująco.
Największym projektem w 2013 roku był mój autorski projekt "Sweter dla Mai", który zaczęłam dziergać w marcu :) Trochę to trwało ale w końcu jest gotowy.
Nie wiem czy pamiętacie, ale miałam konkretny plan na jego wykonanie. Przede wszystkim połączyłam ze sobą dwie nitki: akrylową oraz bawełnianą, by sweter był ciepły, ale za razem oddychający, naturalny. Myślę, że eksperyment się udał i będzie spełniał obie te funkcje, jedynym mankamentem jest to, że podwójna nitka, dodanie bawełny podniosło znacznie ciężar swetra. Jego waga to prawie 0,5 kg.
Ponadto chciałam by rósł wraz z dzieckiem, stąd dłuższe regulowane rękawy. Kolejnym warunkiem była długość swetra, marzył mi się taki a'la płaszczyk, ze szlufkami i paskiem. Jeżeli chodzi o długość to plan wykonany, sweter sięga Mai tuż przed kolana, niestety skończyła się brzoskwiniowa włóczka płaszczyk jest ale bez szlufek i paska. Brzoskwiniowa nitka skończyła mi się już na etapie wykańczania kołnierza, stąd też ten jeden kolor, ale to okazało się akurat atrakcyjne :) Nawet myślę o dorobieniu paska właśnie w tym jasnym kolorze, może to dobrze wyglądać.
Reasumując plan został wykonany w 99% - jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego. Jestem ciekawa czy Wam też się spodoba?
Tak prezentuje się z przodu:

A tak wygląda tył:



Kiedy zaczynałam dziergać sweter w marcu moja córeczka była zdecydowanie mniejsza, stąd taka szeroka plisa, dzięki której ostateczny rozmiar swetra jest większy od zamierzonego.

Jeszcze kilka zbliżeń poszczególnych elementów:





MATERIAŁY:
WŁÓCZKA:   SONATA (50g/147m)  KOLOR - brzoskwiniowy  70% bawełna 30% wiskoza
                         ???                                 KOLOR - kremowy  100% akryl
DRUTY:  KP 4,00
Zużyłam 0,50  kg włóczki co daje 1,470 km co dopisuję do mojego licznika.

Na koniec małe podsumowanie ubiegłego roku, oto co jeszcze udało mi się wydziergać:




                


Dziękuję za Wasze komentarze, za wspólny rok i życzę nam wszystkim by 2014 był bardzo twórczy, by czas płynął wolniej i na wszystko co sobie zaplanujemy go starczyło :)

Mario i Olu: Nie ma za co :) Co róż pojawiają się jakieś nowinki i trzeba się nimi dzielić.
Kasiu: Mi zdarzyło się zapomnieć, że zadałam gdzieś pytanie :) Dlatego ta funkcja jest dla mnie dobra, choć mogłaby być udoskonalona o to, że dostajemy tylko odpowiedź, a nie kolejne komentarze pozostawiane przez inne osoby. Kiedy po naszym komentarzu spływa ich około 100 zaczyna być to uciążliwe.
JolaWu: Cieszę się, że zwróciłam Twoją uwagę na tę nową funkcję, niestety ma wady, które słusznie zauważyła Annette.
Annette: Zgadzam się z Tobą całkowicie, jak słusznie zauważyłaś to wadą tej funkcji jest zalewanie poczty komentarzami innych osób. Jestem dobrej myśli, że zostanie to przez zespół blogera udoskonalone. Zobacz, niedawno w sumie wprowadzono funkcję odpowiedź, potem te powiadomienia, wszystko jest więc na dobrej drodze :) 

8 komentarzy:

  1. Bardzo udane dziergadło wyszło i młoda trochę ponosi, super1

    OdpowiedzUsuń
  2. Uroczy sweterek - gratulacje :)
    Co do komentarzy - pożyjemy, zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny sweterek ,piękny kolor ,,Maja będzie pięknie wyglądać
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. No i świetni wygląda ten sweterek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ppiękny sweterek. Niestety dla mnie druty to tylko kawałki długiego czegoś tam ;))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny sweterek i cudowne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń