wtorek, 11 stycznia 2011

11. KURS - Szydełkowe kwiatki

Specjalnie dla Katii przygotowałam kurs, jak krok po kroku wydziergać kwiatki na szydełku.
Może i innym się przyda :)

01) Wykonać pętelkę


02) Zrobić 5 oczek łańcuszka


03) Wbić szydełko w pierwsze oczko łańcuszka



04) i przez oba oczka przeciągnąć nitkę, tak by uzyskać kółko


05) robimy 2 oczka łańcuszka, które de facto są pierwszym słupkiem


06) i dalej robimy słupki przeciągając nitkę bezpośrednio przez kółko




07) Łącznie ma być razem z tym pierwszym "niby słupkiem wykonanym z 2 o. łańcuszka" 13 słupków

08) Następnie by zamknąć słupki w koło wbijamy szydełko w pierwszy słupek, dokładnie w miejsce, które pokazuje strzałka.


09) szydełko wbijamy na wylot i przeciągamy nitkę




10) kolejny rząd tak jak poprzedni zaczynamy od oczek łańcuszka, tym razem robimy ich aż 4


11) dalej robimy słupek wbijąc szydełko w 2 oczko kółka.


12) i według tego schematu ( 2 oczka łańcuszka, 1 słupek w co drugie oczko) robimy do momentu aż zatoczymy kółko

13) Zamykamy te okrążenie, wbijając szydełko dokładnie pod nasze pierwsze 4 o. łańcuszka i przeciągamy nitkę


14) i tak otrzymujemy kolejny rząd kwiatka
15) Trzeci ostatni rząd kwiatka wykonujemy następująco, w każdym "okienku" robimy 1 półsłupek, 5 słupków, 1 półsłupek

16) i w ten oto sposób powstaje kwiatek


Na moim drugim blogu, niedawno opublikowałam kurs na szydełkowe serce tu link.
ZAPRASZAM :)

16 komentarzy:

  1. normalnie cie uwielbiam !!!! to pierwszy kursik tak wyrazny i tak dokladny !!! dziekuje !! kwiatek piekny !!!! jutro biore sie za nauke !!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, niechcący sama usunęłam swój komentarz,
    przepraszam :)
    Pisałam,że kurs bardzo czytelny i dokładny!

    OdpowiedzUsuń
  3. super kursik już zrobiłam kwiatuszek, zabieram się za następny, dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie Ci to wyszło! :) Pozdrawiam i czekam na następne kursiki :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Bajerny kwiatuszek, tak czytelnie opisany i udało mi sie go zrobić :)
    Teraz mogę się brać za ponczo dla córci - wymyśliłam sonbie z takich kwiatuszków :)))) Jeszcze raz dzięki :))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki dokładny opis :)
    Prosto, szybko i sprawnie kwiatek gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielkie dzieki :-*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dokładna lekcja moja córcia zabrała się za szydełko dzięki temu kursikowi.Pozdrawiam,zrobiłaś kochana więcej niż ja, chyba połknęła bakcyla.Pozdrawiam i zapraszam na mój blog w powijakach :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. super kursik ;) tylko nie wiem czemu ale wychodzi mi 6 okienek a nie 7 jak u Ciebie a robie według kursika;(

    OdpowiedzUsuń
  10. super kursik,ja mam już trzy kwiatuszki,będzie z tego super torebka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam!!!:) Dziękuję pięknie za tę instrukcję. Moja pierwsza szydełkowa robótka:)

    OdpowiedzUsuń
  12. zrobiłam i od razu wyszło .. super;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super kwiatek...właśnie go spróbowałam zrobić i bardzo fajnie wygląda. Dziękuję za kursik. A mam pytanko - czy umiałabyś to rozpracować? Bardzo mi się taka sowa podoba i jak nie mam problemy z kołem :D to już sobie nie radzę z uszami...Następny mega problem to o co chodzi z tym tyłem - zielona włóczka? Wiem, że na tym się dorabia ten kwadrat, ale jak to zrobić nie mam zielonego pojęcia....Byłabym wdzięczna za jakąkolwiek podpowiedź :* http://pl.scribd.com/doc/112082240/owl-granny-square-crochet-pattern

    Pozdrawiam cieplutko
    Munia

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki wielkie!! Już zrobiłam! To i moja pierwsza robótka :)

    OdpowiedzUsuń